Ahoj,
už před časem jsem si všiml na fotografiích některých prvních Spitfirů s Merliny 61 odlišného krytu palivové nádrže s šikmou hranou směrem k motoru, podobného jako u pozdějších čtrnáctek. Např. Spitfire IX AB505, AB197, pravděpodobně AB196 a Spitfire VII AB450, BS142. Jedná se o řešení původně přebrané od Spitfiru III a spojené se zesílením konvertovaných draku pro nové motory? Zatím jsem nenašel na toto téma žádnou zmínku, ví někdo?
Díky, Tom.
Dotaz: kryty palivových nádrží prvních Spitfirů s motory Merlin řad 60
Re: Dotaz: kryty palivových nádrží prvních Spitfirů s motory Merlin řad 60
Teď na to s odstupem doby koukám a dotaz není položen právě vhodně , samozřejmě se jedná o první zástavby zmíněných motorů, ale spíš by mě zajímalo, kolik strojů bylo s těmito kryty postaveno a "vypuštěno do služby", protože zřejmě z technologických důvodů se kryt asi velmi rychle začal vyrábět ve všeobecně známé podobě. K tomu jsem nenašel žádnou zmínku.