První Junkers Ju-88 vydala japonská Hasegawa již před pár lety a od té doby vydala již několik verzí a různých limitek. Stavebnice již byla recenzována mnohokrát, tak se jí věnovat nebudu, ale popíšu jak na největší problém stavebnice, kterým je špatná pozice podvozkových nohou, které by se měly správně takřka dotýkat předního čela podvozkové šachty.
Postup je následující:
1) Prvním krokem bylo slícování a slepení čela podvozkové šachty s horním dílem křídla(doporučuji použití rozpouštědlového lepidla).
2) Po proschnutí lepidla jsem odstranil aretační kolíky, před ně jsem nalepil zbytka plastu a kousksy plastovvé destičky, které jsem pak srovnal se základnami odstraněných aretačních kolíků, čímž jsem vytvořil nové základny pro dna šachet, aby šly posunout dopředu.
3) Po zkušebním slícování nasucho jsem podvozkové nohy nasucho zasunul do otvorů a dno šachty přilepil k vrchnímu dílu křídla (pro kontrolu správné pozice)
4) Po vytvrdnutí spojů jsem mohl přilepit spodní díl křídla.
Podvozek Ju-88
-
- Administrátor
- Příspěvky: 3582
- Registrován: 15 říj 2011, 14:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozek Ju-88
Vidíš to, takové to tipy mně nikdy nenapadly publikovat.
Dobrý nápad.
Dobrý nápad.
- davidek007
- Příspěvky: 1087
- Registrován: 15 říj 2011, 18:10
- Bydliště: Plzeň
Re: Podvozek Ju-88
řekl bych skvělej nápad, aspoň budou lidí vědět jak na takové pojebané stavenice..o:))
V plánu letadla: KF-16C 1/72 Aca, F/A-18C 1/72 Aca, UH-1CHuey 1/35 Aca
Na stole: http://forum.modelarovo.cz/viewtopic.php?f=8&t=18, http://forum.modelarovo.cz/viewtopic.php?f=8&t=5
Na stole: http://forum.modelarovo.cz/viewtopic.php?f=8&t=18, http://forum.modelarovo.cz/viewtopic.php?f=8&t=5
Re: Podvozek Ju-88
Bohužel jsem patřičně nedokumentoval, takže je vidět hotový výsledek.
Ještě k bodu 2-právě nalepením čel vznikne prostor pro nalepení kousků plastu, které po zarovnání vytvoří nové základny pro přední body pro usazení dna, protože původní kolíky jsou vpředu kus nad plochou vnitřku. Jakkoliv to vypadá složitě, tak celá operace pokud nepočítám dobu nutnou k proschnutí lepidla trvala asi tak 20 minut.
Pozn. napřed takto upravte jednu polovinu a druhou zatím neupravenou použijte pro porovnání, aby noha "neujížděla" do strany.
Ještě k bodu 2-právě nalepením čel vznikne prostor pro nalepení kousků plastu, které po zarovnání vytvoří nové základny pro přední body pro usazení dna, protože původní kolíky jsou vpředu kus nad plochou vnitřku. Jakkoliv to vypadá složitě, tak celá operace pokud nepočítám dobu nutnou k proschnutí lepidla trvala asi tak 20 minut.
Pozn. napřed takto upravte jednu polovinu a druhou zatím neupravenou použijte pro porovnání, aby noha "neujížděla" do strany.